Makceh daUn kelaDi...

Thursday, November 11, 2010

How to make poster using adObe phOtOshop..

Next...kita belajar pulak cam ne nak wat poster.......poster ni ada macam2 jenis poster.....So, terpulang kat korang...Yang aku buat...Poster tentang warna-warni Malaysia...Lebih kurang macam cuti-cuti Malaysia la.....Saiz poster...yang kat dlm contoh aku bg tu bukan saiz sebenar....Tp korang leh tengok kat sini saiz2 poster...Poster Size....Klik je kat situ....Sama gak macam buat kulit buku....for the second time aku attend jai punya kelas lagi tp kali ni Bengkel Reka Bentuk Poster...Agak sukar la poster yang nak ditekuni tu....Next time kt belajar...Cuma yg aku nak ajar kali ni..kira mcm basic2 je....Pas tu korang leh practise and practise...may b boleh buat yang lebih baik lg dr yang aku buat nih... :)



























Selamat mencuba....Warna tu terserah kat korang..Pandai2 la sesuaikan...biar bagai pinang dibelah dua...hihihi..atau dalam erti kata lain..Biar matching..... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...